Home » News » Beste duurzame consumentengoederen bij sterke economische groei in VS

Beste duurzame consumentengoederen bij sterke economische groei in VS

De Amerikaanse economie groeit sneller dan verwacht en de vraag naar duurzame consumentengoederen nam toe. Dit zijn drie duurzame consumentenaandelen om te overwegen: MAR, SBUX en AMZN.

De sector cyclische consumentengoederen bestaat uit bedrijven die goederen en diensten leveren die niet nodig zijn om te overleven. Bijvoorbeeld luxegoederen of hotelovernachtingen.

Als zodanig beïnvloeden de economische omstandigheden de vraag naar cyclische consumentenproducten. Omdat de Amerikaanse economie naar verwachting in 2022 gestaag zal groeien, zijn er drie duurzame consumentenaandelen om te kopen: Marriott International, Starbucks en Amazon.

Marriott International

Marriott International (NASDAQ:MAR) is een van de grootste bedrijven ter wereld, dat onder meer franchises en hotels exploiteert. Het werd opgericht in 1927, heeft meer dan 120.000 mensen in dienst en opereert met een brutowinstmarge van 77,69%.

De aandelenkoers steeg met 15,17% YTD en blijft dicht bij zijn hoogste punt ooit. Marriott International keert geen dividend uit.

Recentelijk tekende Marriott een overeenkomst met Baraka Lodges om uit te breiden naar het Afrikaanse safarisegment.

Starbucks

Starbucks (NASDAQ:SBUX) behoeft geen introductie aangezien het merk wereldwijde erkenning heeft gekregen. Het exploiteert koffiespecialiteitenrestaurants over de hele wereld en biedt werk aan bijna 400.000 mensen.

De aandelenkoers van Starbucks is in 2022 gedaald en wordt de afgelopen twaalf maanden verhandeld tegen een P/E GAAP-ratio van 21,95.

In tegenstelling tot Marriott keert Starbucks wel dividend uit. Het dividendrendement op termijn is 2,41% en de uitbetalingsratio is 56,12%. Bovendien heeft Starbucks de afgelopen elf jaar op rij het aan aandeelhouders uitgekeerde dividend verhoogd.

Amazon

Amazon (NASDAQ:AMZN) is een ander bedrijf met een merk dat geen introductie behoeft. Het keert geen dividend uit, maar de koers van het aandeel is de afgelopen jaren sterk gestegen.

In 2016 bijvoorbeeld, handelde de aandelenkoers van Amazon dicht bij $500 en nu handelt het boven $3.150.

Amazon opereerde de afgelopen twaalf maanden met een brutowinstmarge van 42,03%, dat is 16,03% hoger dan de sectormediaan. Bovendien hebben bijna alle analisten die de aandelen behandelen een koopadvies: van de 100 analisten hebben er 98 koopadvies uitgebracht, 1 heeft een verkoopadvies en 1 analist een neutrale beoordeling.