Home » News » Porsche verhoogt verkoopdoelstelling voor elektrische auto

Porsche verhoogt verkoopdoelstelling voor elektrische auto

Porsche heeft zijn elektrische auto uitstekend zien presteren en heeft zijn omzetdoelstelling voor de lange termijn verhoogd

De Duitse autofabrikant Porsche maakte eerder vandaag bekend dat het zijn verkoopdoelstelling voor zijn elektrische auto de komende jaren heeft verhoogd.

De volledig elektrische Porsche Taycan-sedan van het bedrijf verkoopt momenteel beter dan zijn iconische 911-sportwagen, waardoor het bedrijf zijn focus op elektrische voertuigen heeft vergroot.

Volgens Oliver Blume, CEO van Porsche, verwacht het bedrijf nu dat tegen 2030 meer dan 80% van zijn inkomsten uit de verkoop van elektrische voertuigen zal komen.

“De toekomst van Porsche is elektrisch.”

Porsche voegde toe dat het een hybride versie van de 911 zou uitrollen. De toegenomen focus op elektrische voertuigen is een verschuiving van de eerdere voorspelling van het bedrijf dat de inkomsten zouden komen uit de verkoop van gemengde volledig elektrische en plug-in hybride elektrische voertuigen .

De Taycan is de eerste volledig elektrische auto van het Duitse bedrijf en genereerde vorig jaar 14% van de omzet van Porsche uit autoverkopen. In 2021 verkocht Porsche 41.296 Taycan-eenheden, waarmee de recordverkoop van de 911 werd overtroffen met 38.464 eenheden.

Porsche heeft zijn inspanningen op het gebied van EV verdubbeld en zal binnenkort nog twee elektrische voertuigen uitrollen. De Macan SUV wordt volgend jaar gelanceerd, terwijl de 718-sportwagen gepland staat voor 2025. Het bedrijf heeft echter nog niet het exacte tijdschema voor hun release bekendgemaakt.

Het bedrijf meldde dat ongeveer 40% van alle in 2021 in Europa verkochte voertuigen elektrische auto's of plug-in hybride voertuigen waren. Porsche biedt momenteel twee plug-in hybride voertuigen aan, die velen als een brug beschouwen voordat het bedrijf overstapt op volledig elektrische voertuigen.

Elektrische voertuigen worden steeds populairder in verschillende delen van de wereld. De noodzaak om producten te gebruiken met een lagere ecologische voetafdruk is een belangrijke reden waarom consumenten hun koopgedrag veranderen.