Home » News » BYD, KG Mobility in gesprek over joint venture op het gebied van batterijen in Zuid-Korea -bron

BYD, KG Mobility in gesprek over joint venture op het gebied van batterijen in Zuid-Korea -bron

News Team

Het Chinese BYD Co (SZ:002594) Ltd en het Zuid-Koreaanse KG Mobility Co Ltd zijn in gesprek om gezamenlijk een batterijfabriek voor elektrische voertuigen (EV) te bouwen in Zuid-Korea, vertelde een bron woensdag aan Reuters.

De Chinese batterij- en EV-fabrikant en de Zuid-Koreaanse autofabrikant hopen via de onderneming een stabiele batterijvoorziening veilig te stellen, zei de bron met directe kennis van de zaak, maar weigerde te worden geïdentificeerd vanwege de gevoeligheid van de zaak.

Bloomberg zei dat de fabriek in januari 2025 met de massaproductie wil beginnen, daarbij verwijzend naar niet nader genoemde bronnen uit de industrie.

BYD – ‘s werelds nummer 2 fabrikant van EV-batterijen – en KG Mobility – voorheen bekend als SsangYong Motor Co – reageerden niet onmiddellijk op verzoeken van Reuters om commentaar.

Hun onderneming zou de eerste gezamenlijke fabriek zijn tussen een Chinese fabrikant van batterijcellen en een Zuid-Koreaanse autofabrikant in Zuid-Korea.

Analisten zeiden dat de komst van BYD naar Zuid-Korea, de thuisbasis van de drie grote batterijproducenten ter wereld – LG Energy Solution, Samsung (KS:005930) SDI en SK On – zou kunnen helpen het klantenbestand uit te breiden.

“Het is inderdaad een belangrijke gebeurtenis, een grote celfabrikant als BYD die productiecapaciteit heeft in Zuid-Korea, waar lokale celfabrikanten de technologie nog niet onder de knie hebben om goedkope batterijen aan te bieden die BYD aan autofabrikanten zou kunnen bieden”, zegt Kang Dong-jin, een woordvoerder van het bedrijf. analist bij Hyundai Motor (OTC: HYMTF) Securities.

BYD is gespecialiseerd in lithium-ijzerfosfaat (LFP)-batterijen, iets wat het Zuid-Koreaanse batterijtrio nog niet in massa produceert. Hun focus ligt op nikkel-kobaltbatterijen.

Chinese bedrijven op het gebied van batterijmaterialen voeren de investeringen in Zuid-Korea op en kondigen dit jaar projecten aan ter waarde van miljarden dollars om te proberen de Amerikaanse belastingkredietregels voor elektrische voertuigen (EV) te omzeilen, die gericht zijn op het verminderen van de afhankelijkheid van Chinese toeleveringsketens.

De Amerikaanse Inflation Reduction Act (IRA) is bedoeld om de Verenigde Staten los te maken van de Chinese toeleveringsketen voor elektrische voertuigen. Het vereist dat ten minste 40% van de waarde van de kritische mineralen die in een auto-accu worden gebruikt afkomstig is uit de Verenigde Staten of een vrijhandelspartner om in aanmerking te komen voor een belastingvoordeel van $3.750 per voertuig. Zuid-Korea heeft een vrijhandelsverdrag met de Verenigde Staten.

Ningbo Ronbay New Energy Technology, China’s toonaangevende materiaalfabrikant voor EV-batterijen, zei vorige week dat het had besloten de productiecapaciteit voor kathodematerialen in zijn vestiging in Zuid-Korea uit te breiden om de Amerikaanse regels voor belastingkrediet voor elektrische voertuigen aan te pakken.

Source: https://buystocks.co.uk/news/byd-kg-mobility-in-talks-on-battery-joint-venture-in-south-korea-source/