Home » Hoe we testen

Hoe we testen

Als onderdeel van onze bedrijfswaarden stellen we alleen producten of diensten voor die we zelf hebben gebruikt. Bovendien hebben we bepaalde parameters ingesteld waarop het aanbod wordt getest voordat er inhoud over op onze website wordt geplaatst. Al deze worden getest door de redacteur die de recensie over de service schrijft.

Vitale testparameters

Registratie proces

Om te profiteren van de voordelen van een product of dienst, is de eerste stap altijd registreren. Deze stap kan veel pijnpunten met zich meebrengen in de vorm van documentinzendingen, KYC, verificatie, enz.

Fondsen toevoegen

Om te beginnen met handelen en transacties te starten, moet u geld van uw bankrekening toevoegen aan de nieuwe rekening die u op een bepaald handelsplatform hebt aangemaakt. We zullen met name proberen alle beschikbare opties voor het toevoegen van fondsen en de functies voor fondsbeheer die beschikbaar zijn in de applicatie te achterhalen, samen met de valuta’s die deze accepteert.

Handelsopties

Er zijn verschillende manieren om te beleggen en te handelen op een aandelenmarkt. Ons doel is om alle handelsopties te kennen die het platform te bieden heeft. We streven er ook naar om eventuele verwarring over deze opties weg te nemen. Hier zijn enkele populaire handelsopties waar we op controleren:

  • Spothandel
  • Margehandel
  • Handel met hefboomwerking
  • Futures
  • Opties
  • CFD’s
  • Gespreid gokken
  • eeuwigdurende
  • ETF’s
  • Indexen

Kosten

De vergoedingen zijn de belangrijkste onderscheidende factor tussen de platforms, dus ons doel hier is om in detail hun vergoedingsstructuur, inhoudingen, boetes en andere verborgen kosten te begrijpen die onverwacht van invloed kunnen zijn op de portemonnee van een gebruiker.

Meestal hebben alle platforms of providers de volgende soorten vergoedingen in een of andere vorm:

  • Kosten voor het storten van tegoeden: Hoewel zeer weinig providers kosten inhouden voor het storten van geld, kan er op basis van de wijze van transactie een bepaald percentage van het bedrag op uw kaart in rekening worden gebracht. Tijdens het testen proberen we zoveel mogelijk informatie te verzamelen over stortingen op verschillende betalingswijzen.
  • Handelskosten: Dit zijn de onvermijdelijke kosten die bijna elk platform of elke provider u in rekening brengt, het kan een vast tarief zijn voor elke transactie, of een percentage van de transactiewaarde, plus belastingen. Ons doel is om onze lezers te informeren en hen een redelijk idee te geven van hoeveel ze in rekening worden gebracht voor de handelstransacties. Sommige providers brengen geen kosten in rekening voor aankopen, terwijl andere zowel verkopen als aankopen in rekening brengen.
  • Opnamekosten: De opnamekosten worden door elke dienstverlener of handelsplatform in rekening gebracht. De exacte vergoeding hangt af van de wijze van opname. Tijdens het testen proberen we ook de beste opnamemodus te vinden, niet alleen in termen van in rekening te brengen kosten, maar ook hoe snel u het geld op uw bankrekening kunt ontvangen.

Gebruikerservaring

De algehele gebruikerservaring is een combinatie van verschillende factoren, zoals snelheid van de applicatie, gebruiksgemak en navigatie door verschillende opties en toegankelijkheid van functies.

Gebruikers moeten gemakkelijk en gemakkelijk door voorraden kunnen bladeren en bestellingen kunnen plaatsen, en verschillende andere functies binnen de applicatie kunnen gebruiken. We bekijken elke toepassing vooral vanuit het oogpunt van beginners.

Toepassingsversies

Er kunnen verschillende versies van de applicatie zijn, zoals mobiele versies, webgebaseerde applicaties en downloadbare desktopsoftware. Op basis van individuele voorkeuren kunnen gebruikers ervoor kiezen om er een te gebruiken, maar onze zorg tijdens het testen is dat ze allemaal een vergelijkbare omgeving bieden en zeer responsief, snel en veilig zijn. We stellen onze lezers ook voor welke versie het beste is om te handelen.

Veiligheid

Dit is een grote zorg voor iedereen, vooral als het om geld en financiële transacties gaat. We lezen alle informatie over beveiliging, veiligheid en privacy die door de serviceprovider wordt verstrekt en proberen zoveel mogelijk te bevestigen en te controleren.

We kijken ook naar elementaire beveiligingscontroles zoals het gebruik van zwakke wachtwoorden, aanwezigheid van 2-Factor Authentication (in de vorm van OTP of andere), anti-phishing-checkpoints, gebruik van biometrische wachtwoorden, enz. We nemen de genomen gegevensbeschermingsmaatregelen grondig door door de serviceprovider en hoe de gebruikersgegevens worden gebruikt.

We doen extra moeite om de reviews en gebruikerservaringen met betrekking tot de beveiliging van een bepaald platform door te lezen.

Naleving van de regelgeving

Een van de manieren om de betrouwbaarheid van een serviceprovider te achterhalen, is gebaseerd op de naleving van de regelgeving waaraan deze zich houdt. In sommige landen is het regelgevingsbeleid zeer strikt voor de bescherming van de gebruikers, terwijl ze in sommige landen soepel zijn, waardoor bedrijven er soms in hun eigen voordeel van kunnen profiteren.

We bieden een duidelijker beeld van de wettelijke richtlijnen die de serviceprovider volgt, zodat de gebruiker, voordat hij investeert, het bedrijf en zijn beleid heel goed kent.

Bijbehorende functies

Voor het gemak van gebruikers zijn de applicaties geladen met veel functies, sommige zijn zeer nuttig, terwijl andere misschien niet zo belangrijk zijn. Onze medewerkers besteden veel tijd aan het gebruik van deze toepassingen om deze functies te identificeren en aan onze lezers te laten zien hoe goed en nuttig elk van hen is.

Tutorials en gidsen

Elke applicatie wordt geleverd met een zelfhulpgids of zelfstudie waarmee gebruikers gemakkelijk door de applicatie kunnen navigeren. Naast deze tutorials kan er veel inhoud zijn om te leren over beleggen en andere gerelateerde informatie voor de gebruikers, in de vorm van blogs en artikelen.

Sommige providers bieden ook discussies met branchegenoten en verschillende marktanalyserapporten voor hun geregistreerde gebruikers. We identificeren hoe nuttig en gemakkelijk te begrijpen deze tutorials, handleidingen en artikelen zijn.

Klantenservice

Dit is een essentieel element van elke serviceprovider en een van de dealbreakers. Elke gebruiker heeft op een bepaald moment aftersales-ondersteuning nodig, vooral investeerders op beginnersniveau. We identificeren de communicatiemiddelen voor klantenondersteuning en begrijpen welke beter werkt dan de andere.