Beste 3 duurzame consumentenaandelen om te kopen in april
Duurzame consumptiegoederen presteren doorgaans beter in tijden van sterke economische groei. Wat zijn de beste duurzame consumentenaandelen om in april te kopen?
Tijdens de laatste persconferentie na de publicatie van de FOMC-verklaring verklaarde de voorzitter van de Fed, Jerome Powell, dat de economische groei in de VS naar verwachting in 2022 haar potentieel zal overtreffen. Duurzame consumptiegoederen boeken over het algemeen sterke winsten wanneer de economie groeit.
Dus als de Amerikaanse economische groei zo hoog is, wat zijn dan de beste duurzame consumptiegoederen om in april te kopen? Dit zijn drie namen om te overwegen: Amazon, Home Depot en Nike.
Amazone
Amazon (NASDAQ:AMZN) is een van 's werelds meest bekende bedrijven en keert geen dividend uit. De online retailgigant zag zijn aandelenkoers de afgelopen tien jaar met meer dan 1.500% stijgen.
Tijdens de COVID-19-pandemie was Amazon een van de weinige bedrijven die bleef uitbreiden, nieuwe banen creëerde en profiteerde van de verschuiving in consumentengedrag. Het bleek dat mensen van over de hele wereld online diensten gebruikten om te winkelen voor hun dagelijkse behoeften en meer vanwege de lockdowns veroorzaakt door de pandemie.
Voor velen is Amazon een duur bedrijf. Het aandeel ging het afgelopen jaar nergens heen en won ongeveer 10%, maar niets indrukwekkends.
Desalniettemin zweeft het dicht bij all-time highs, en ALLE analisten hebben een koopaanbeveling voor de aandelenkoers van Amazon. Van de 100 analisten hebben er 100 een koopadvies uitgebracht.
Home Depot
Home Depot (NYSE:HD) is een retailer voor doe-het-zelvers, met bijna een half miljoen mensen in dienst. Het is gevestigd in Atlanta, Georgia, en keert driemaandelijks dividend uit met een uitbetalingsratio van 44,14% en een dividendrendement op termijn van 2,39%.
Nike
Nike (NYSE:NKE) is een ander bedrijf dat zijn aandelenkoers zag stijgen tijdens de COVID-19-pandemie. Hoewel het zijn hoogtepunt bereikte, eind 2022, blijft Nike's aandeel presteren omdat het zijn aandeelhouders beloont door een driemaandelijks dividend uit te keren.
Nike heeft het jaarlijkse dividend de afgelopen twintig jaar op rij verhoogd. De brutowinstmarge overschrijdt de sectormediaan met 28,88%.