Los Angeles Capital Management LLC vermindert belangen in FedEx Co. omdat bedrijf winstverwachtingen overtreft en insiders aandelen blijven verkopen
Op 8 mei 2023 werd gemeld dat Los Angeles Capital Management LLC zijn belangen in FedEx Co. (NYSE: FDX) in het vierde kwartaal van het voorgaande jaar met 98,8% had verlaagd. Volgens de aanvraag bij de Securities and Exchange Commission bezat het fonds slechts 1.282 aandelen van de aandelen van de koeriersdienst na de verkoop van maar liefst 105.731 aandelen tijdens het kwartaal. De belangen van Los Angeles Capital Management LLC in FedEx werden aan het einde van deze verslagperiode gewaardeerd op $ 222.000.
In tegenstelling tot dit nieuws over de inkrimping van het bezit van Los Angeles Capital Management LLC, maakte FedEx op 16 maart van dit jaar zijn kwartaalresultaten bekend. De koeriersdienst overtrof de verwachtingen met $ 3,41 winst per aandeel voor het kwartaal vergeleken met de consensusschattingen van analisten van $ 2,67 per aandeel – wat beleggers deed geloven dat deze aandelen een goede koop waren! Bovendien genereerden ze een omzet van $ 22,17 miljard – hun eerste stijging sinds voordat Covid-19 toesloeg – hoewel lager dan de voorspellingen van analisten voor $ 22,74 miljard.
Deze winstverbetering kwam niet als een verrassing voor directeur Amy B. Lane, die doorging en op 6 april 830 aandelen FedEx kocht voor een bedrag van $ 232,88 per aandeel, wat neerkomt op een totale transactieprijs van $ 193.290,40; na haar recente overname verzamelde ze totale aandelen van het bedrijf ter waarde van ongeveer $ 549.363,92.
Op 6 april kwam echter ook het nieuws dat CEO Rajesh Subramaniam een deel van zijn belang in FedEx had verkocht met een transactiewaarde van in totaal ongeveer $ 2 miljoen dollar vanwege zijn persoonlijke financiën die extra liquiditeit nodig hadden, wat wat marktongemak veroorzaakte bij particuliere investeerders en aandeelhouders.
Ondanks het feit dat insider-verkopen de afgelopen drie jaar hebben plaatsgevonden, blijven insiders hun aandelen verkopen; In feite hebben bedrijfsinsiders ongeveer 146.486 aandelen verkocht of een geschatte waarde van $ 34.001.009, goed voor 8,62% van de totale aandelen van het bedrijf.
Het valt nog te bezien of deze ontwikkelingen in de handel de feedback en de vooruitzichten van het beleggersvertrouwen over hun toekomstige investeringen in de sector zullen beïnvloeden, wat een aanzienlijke invloed kan hebben op de aandelenkoersen.
FedEx: Institutionele beleggers en hedgefondsen vertonen verhoogde activiteit
FedEx, het wereldwijde koeriersbedrijf gevestigd in Memphis, Tennessee, heeft de afgelopen maanden aanzienlijke activiteit gezien van institutionele investeerders en hedgefondsen. Volgens rapporten is momenteel 72,02% van de aandelen van het bedrijf in handen van deze grote investeerders. Enkele van de meest opvallende bewegingen zijn onder meer dat International Assets Investment Management LLC zijn positie in FedEx met maar liefst 24.422,8% verhoogde in het vierde kwartaal van 2022 en meer dan een miljoen aandelen bezit ter waarde van $ 1,6 miljoen na op dat moment meer dan een miljoen aandelen te hebben verworven.
Edmp Inc., een hedgefonds met een beheerd vermogen van meer dan $ 5 miljard sinds vorig jaar, heeft ook zijn belang in FedEx aanzienlijk verhoogd met 21.900,8%, terwijl Renaissance Technologies LLC in het derde kwartaal van 2022 een nieuw belang in het bedrijf verwierf met een waarde van net verlegen van $ 123 miljoen.
BlackRock Inc., een van ‘s werelds grootste vermogensbeheerders met meer dan $ 9 biljoen aan beheerd vermogen volgens hun eerder dit jaar uitgebrachte jaarverslag, verhoogde haar belangen in FedEx met 2,9% tot 16.818.843 aandelen ter waarde van bijna $ 2,5 miljard.
Ten slotte verhoogde de verzekerings- en investeringsgigant Prudential Financial Inc. zijn positie in FedEx vorig jaar met maar liefst 114,6% met een indrukwekkende 114,6% en bezit nu meer dan 868 duizend aandelen ter waarde van ongeveer $ 129 miljoen.
Op 8 mei van dit jaar (de referentiedatum voor dit artikel) opende de aandelenkoers van FedEx op $ 229,30 op de New York Stock Exchange (NYSE). Het bedrijf heeft een marktkapitalisatie van meer dan $ 57 miljard en handhaaft een koers-winstverhouding van ongeveer net onder de twintig. Het heeft ook een PEG-ratiowaarde van ongeveer 1,26 met een bètawaarde van 1,33 – wat aangeeft dat het iets gevoeliger is voor marktvolatiliteit in vergelijking met andere bedrijven.
In termen van recente transacties met voorkennis kocht directeur Amy B. Lane in april 830 aandelen van het bedrijf tegen een gemiddelde kostprijs van $ 232,88 per aandeel, waarmee ze haar totale eigendom op meer dan tweeduizend aandelen bracht met een waarde van meer dan een half miljoen dollar. CEO Rajesh Subramaniam verkocht in dezelfde maand ook meer dan elfduizend aandelen voor ongeveer $ 2,57 miljoen.
Bovendien heeft FedEx onlangs aangekondigd dat het komende kwartaaldividend $ 1,26 per aandeel zal bedragen, wat een stijging van 9% vertegenwoordigt in vergelijking met de uitbetaling van het voorgaande kwartaal en het dividendrendement op jaarbasis op ongeveer 2,20% brengt. Beleggers met een record op 12 juni zullen hun dividenden op 3 juli ontvangen.
Verschillende aandelenanalisten hebben de recente bewegingen van FedEx nauwlettend gevolgd, en een aantal van hen hebben er de afgelopen maanden publiekelijk op gelet. De meeste analisten lijken optimistisch over de toekomstperspectieven van deze verzenddienstverlener. Loop Capital verhoogde hun koersdoel van $ 241 naar $ 263, terwijl Barclays hun koersdoel verhoogde van $ 240 naar $ 280 en het bedrijf een “overweight”-rating gaf. UBS Group handhaaft een koersdoel op FedEx rond de $260; ter vergelijking: Argus verhoogde hun prijsdoel van $ 200 naar $ 240 en kende het aandeel een koopadvies toe, terwijl Robert W. Baird zelfs nog hoger ging met hun richtprijs van $ 250 naar $ 275.
Over het algemeen lijken institutionele beleggers en hedgefondsen vertrouwen te hebben in het toekomstige groeipotentieel van FedEx, aangezien het zijn positie als een van ‘s werelds toonaangevende koeriersbedrijven met technologisch geavanceerde operaties die opdoemende marktturbulentie kunnen doorstaan, kan voortzetten.