Home » News » De groei van het aantal abonnees op Disney streaming overtreft eerdere schattingen, aangezien het bedrijf zowel bovenaan als onderaan de streep verslaat

De groei van het aantal abonnees op Disney streaming overtreft eerdere schattingen, aangezien het bedrijf zowel bovenaan als onderaan de streep verslaat

Als de groei van het aantal abonnees van Disney+ een indicatie is, zijn de geruchten dat de wereldwijde streamingmarkt de verzadiging nadert, niet waar gebleken.

Woensdag meldde de Walt Disney Co (NYSE: DIS) dat het totale aantal Disney+-abonnementen tijdens het fiscale derde kwartaal is gestegen tot 152,1 miljoen, meer dan de 147 miljoen analisten hadden voorspeld, volgens StreetAccount.

Aan het einde van het fiscale derde kwartaal had Hulu 46,2 miljoen abonnees en ESPN+ 22,8 miljoen. Gecombineerd hebben Hulu, ESPN+ en Disney+ meer dan 221 miljoen streamingabonnees. Netflix Inc (NASDAQ: NFLX), lang de leider in de streamingruimte, had volgens de meest recente telling 220 miljoen abonnees.

Disney-aandelen stegen meer dan 6% na de slotbel.

De streamingruimte is de afgelopen weken in een staat van beroering geweest, aangezien Netflix opnieuw een daling van het aantal abonnees aankondigde en Warner Bros. Discovery een verschuiving in de contentstrategie aankondigde. Terwijl Netflix verwacht dat de groei van het aantal abonnees zal herstellen, hebben analisten en investeerders zich door onzekerheid afgevraagd wat de toekomst voor de bredere sector in petto heeft.

Eveneens woensdag onthulde het bedrijf een nieuwe prijsstructuur die een door advertenties ondersteunde Disney+ bevat als onderdeel van een poging om zijn streaming-activiteiten winstgevend te maken.

Tijdens het fiscale derde kwartaal verloren Disney+, Hulu en ESPN+ samen $ 1,1 miljard, als gevolg van de hogere kosten van inhoud op de services. Disney’s gemiddelde omzet per gebruiker voor Disney+ daalde ook met 5% in het kwartaal in de VS en Canada doordat meer klanten gebruik maakten van goedkopere multiproductaanbiedingen.

Vanaf 8 december in de VS kost Disney+ met commercials $ 7,99 per maand – momenteel de prijs van Disney+ zonder advertenties. De prijs van advertentievrij Disney+ zal met 38% stijgen tot $ 10,99 – een stijging van $ 3 per maand.

Bovendien verlaagde Disney zijn prognose voor 2024 voor Disney+ tot 215 miljoen tot 245 miljoen abonnees, een daling van 15 miljoen aan zowel de onderkant als de bovenkant van de eerdere verwachtingen van het bedrijf.

Disney had eerder zijn Disney+-richtlijnen in december 2020 vastgesteld op 230 miljoen tot 260 miljoen tegen het einde van fiscaal 2024. Het bedrijf bevestigde opnieuw zijn verwachting dat Disney+ tegen het einde van het fiscale jaar 2024 winstgevend zal worden.

Over het geheel genomen boekte Disney beter dan verwachte inkomsten, zowel in de boven- als onderlijn, ondersteund door hogere uitgaven in de binnenlandse themaparken.

Hier zijn de resultaten:

  • Winst per aandeel: $ 1,09 per aandeel versus 96 cent verwacht, volgens een Refinitiv-enquête onder analisten.
  • Opbrengst: $ 21,5 miljard versus $ 20,96 miljard verwacht, volgens Refinitiv.
  • Disney+ totale abonnementen: 152,1 miljoen versus 147,76 miljoen verwacht, volgens StreetAccount.

Grote wijk voor parken

De divisie parken, ervaringen en producten van Disney zag de omzet in het kwartaal met 72% stijgen tot $ 7,4 miljard, vergeleken met $ 4,3 miljard in dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf zei dat het een toename van het aantal bezoekers, bezette kamernachten en cruiseschipafvaarten zag.

Het prees ook dat zijn nieuwe Genie+ en Lightning Lane-producten de gemiddelde ticketinkomsten per hoofd van de bevolking tijdens het kwartaal hebben verhoogd. Deze nieuwe digitale functies zijn geïntroduceerd om de gastervaring te verbeteren en parkbezoekers in staat te stellen de rijen voor belangrijke attracties te omzeilen.

Het bedrijf zei dat het in staat is geweest om ervaringen in het park terug te brengen, zoals meet-and-greets van personages, theatervoorstellingen en nachtelijke evenementen in Disneyland, waardoor het de capaciteit in zijn parken heeft kunnen vergroten, zei CEO Bob Chapek tijdens de winst van het bedrijf. bel woensdag. Disney heeft een limiet gesteld aan het aantal bezoekers sinds de heropening na de eerste ronde van pandemische sluitingen begin 2020 en heeft een nieuw online reserveringssysteem ingevoerd om de drukte onder controle te houden.

“Wat de vraag betreft, hebben we de vraag nog helemaal niet zien afnemen en we hebben nog steeds veel dagen waarop mensen geen reserveringen kunnen krijgen”, zei Christine McCarthy, Chief Financial Officer van Disney, tijdens de winstoproep van het bedrijf. “Dus we zien nog steeds een vraag die groter is dan de reserveringen die we beschikbaar maken voor onze gasten.”

De uitgaven per hoofd van de bevolking in binnenlandse parken stegen in het meest recente kwartaal met 10%, vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar en zijn meer dan 40% hoger dan in fiscaal 2019, aldus het bedrijf. De bezettingsgraad van binnenlandse hotels was in het derde kwartaal 90%.

Chapek wees op EPCOT’s nieuwe Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind, de lancering van de Disney Wish en de opening van Avenges Campus in Disneyland Parijs als een verbeterd aanbod voor gasten die het verkeer en de inkomsten naar deze divisie hebben gestimuleerd.

McCarthy merkte op dat internationale bezoekers van binnenlandse parken traag zijn gebleven om terug te keren. Traditioneel zijn die parkbezoekers goed voor ongeveer 17% tot 20% van het totale aantal gasten.

“We verwachten dat internationaal bezoek wanneer het volledig terug is, daadwerkelijk een toevoeging zal zijn aan de marges, omdat die gasten de neiging hebben langer in de parken te blijven en ook meer geld uitgeven als ze er zijn,” zei ze.