Is Amazon aandelen een koop na zijn Peloton-partnerschap?
Het wordt binnenkort gemakkelijker om een Peloton te kopen, en dat is goed nieuws voor Amazon.
Amazon.com, Inc. (NASDAQ: AMZN 0.14%) is het grootste e-commercebedrijf ter wereld met een marktwaarde van meer dan $ 1,3 biljoen. De website genereerde vorige maand 2,7 miljard hits, waardoor het een no-brainer platform is voor merken die hun online aanwezigheid willen verbeteren.
Peloton Interactive Inc (NASDAQ: PTON 20.36%) zal zich bij die club aansluiten en kondigde vanmorgen aan dat een reeks van zijn producten en merchandise-items nu beschikbaar zijn op de Amerikaanse website van Amazon. Het is de laatste in een reeks drastische stappen van de maker van fitnessapparatuur voor thuis, om snel vertragende verkopen en toenemende financiële verliezen te stoppen.
De samenwerking is een overwinning voor Peloton, maar het is waarschijnlijk een grotere overwinning voor Amazon. Dit is waarom.
Peloton herschikt zich voor een wereld voorbij pandemische beperkingen
Peloton was een van de best presterende bedrijven tijdens het ergste van de pandemie. Sportscholen waren gesloten, arbeiders woonden hun werk op afstand bij en de samenleving had verschillende gradaties van lockdowns. Dat liet weinig kansen voor mensen om hun oefening vast te krijgen, dus een reeks interactieve apparatuur voor thuis die de training – en de lessen – in huis bracht, was een spreekwoordelijke homerun.
Maar toen de pandemische beperkingen versoepelden dankzij wijdverbreide vaccinaties, verslechterden de activiteiten van Peloton snel. Het bedrijf zal deze week zijn financiële resultaten voor het volledige boekjaar 2022 rapporteren, en het verwacht dat de omzet ongeveer $ 3,5 miljard zal bedragen, wat een aanzienlijke daling zou zijn ten opzichte van de $ 4 miljard die het in het fiscale jaar 2021 genereerde.
De daling van de verkoop wordt onderstreept door een sterke daling van de betrokkenheid, gemeten aan het gemiddelde aantal maandelijkse trainingen in het meest recente fiscale derde kwartaal, dat jaar op jaar met 28% daalde. Simpel gezegd, sportscholen zijn open, mensen zijn vrij en ze gebruiken hun Pelotons veel minder vaak.
Het bedrijf installeerde begin 2022 een nieuwe CEO en belastte hem met het oprichten van het schip. Tot nu toe zijn er ingrijpende veranderingen doorgevoerd, waaronder ontslagen van personeel en brede kostenbesparingen, een proef met een nieuw op abonnementen gebaseerd verkoopmodel voor zijn apparatuur en het verplaatsen van de productie naar externe fabrikanten.
Nu zal Peloton voor het eerst in zijn geschiedenis afwijken van zijn direct-to-consumer verkoopmodel en de Peloton Bike, Peloton Guide, accessoires en kleding aanbieden buiten zijn showrooms en zijn website, op Amazon.com.
Waarom deze samenwerking een grote overwinning is voor Amazon
Eerder dit jaar gonsde Wall Street van het nieuws dat Amazon interesse had om Peloton te kopen. De verhuizing zou ruim binnen het stuurhuis van Amazon zijn geweest, omdat acquisities geen onbekende zijn – en Peloton zou een relatief kleine zijn geweest, aangezien het bedrijf op het moment van schrijven slechts $ 4 miljard waard is, dankzij een daling van 92% van de aandelenkoers van zijn hoogste punt ooit.
Het is er uiteindelijk nooit van gekomen, maar met deze nieuwe samenwerking krijgt Amazon het voordeel van het verkopen van Peloton’s producten op zijn website en het verdienen van inkomsten zonder de bagage van het absorberen van een bedrijf dat maar liefst $ 1,8 miljard heeft verloren in de afgelopen vier kwartalen. Bovendien is de financiële situatie van Peloton nogal grimmig met slechts $ 879 miljoen in contanten bij de hand, wat grotendeels het gevolg is van het aangaan van $ 750 miljoen aan schulden in mei.
De Chief Financial Officer van Peloton heeft opgemerkt dat klanten elke maand 500.000 Peloton-productzoekopdrachten starten op Amazon.com, wat de positieve impact van deze deal voor zijn bedrijf versterkt. Maar het kan net zo voordelig zijn voor Amazon, want elke keer dat een klant niet kan vinden wat hij zoekt op Amazon.com, vergroot dit de kans dat ze naar een andere website gaan, wat het bedrijf meer kost dan alleen die ene. potentiële verkoop.
Wanneer een klant kan vinden waarnaar hij op zoek is, wint Amazon niet alleen de verkoop, maar krijgen zijn kunstmatige intelligentie-algoritmen ook de kans om andere producten in hun zicht te krijgen en mogelijk meer inkomsten te genereren. Geschat wordt dat deze aanbevelingsengines verantwoordelijk zijn voor 35% van Amazon’s online verkoop, dus het zal een overwinning zijn voor Amazon om aan dat maandelijkse zoekvolume voor Peloton-producten te voldoen.
Amazon-aandelen zijn nu een koop
Amazon is vers van een sterk, maar gemengd tweede kwartaal van 2022. Het leed een nettoverlies, voornamelijk als gevolg van zijn belang in elektrische autofabrikant Rivian Automotive Inc (NASDAQ: RIVN 1.09%), omdat de aandelen in dat bedrijf sterk zijn gedaald sinds kort.
Maar dat spreekt tot de operationele diversiteit van Amazon. Het biedt investeerders een dwarsdoorsnede van de digitale economie en blijft innovatie stimuleren. Het hebben van meerdere inkomstenstromen isoleert het bedrijf tegen externe schokken zoals hoge inflatie, die momenteel druk uitoefent op consumenten en daarmee op Amazon’s e-commerce-segment. Maar het cloudsegment, aangedreven door Amazon Web Services, slaagde er tijdens het kwartaal nog steeds in om jaar op jaar met 33% te groeien.
Bovendien heeft het relatief nieuwe advertentiesegment in de afgelopen vier kwartalen $ 33,9 miljard aan inkomsten opgeleverd en blijft het een opwindende kans in de toekomst dankzij de waardevolle media-activa van het bedrijf, zoals de rechten op de NFL’s Thursday Night Football.
Hoewel de Peloton-deal opwindend is, is Amazon nu meer dan alleen een e-commercebedrijf en er is geen gebrek aan redenen om de aandelen te bezitten.