HomeAandelenMeta kopen

Hoe Meta (MVRS) aandelen te kopen in België 2022

Meta (MVRS)
...
24u prijsverandering
...
exchange
...
Auteur: Jayson Derrick Bijgewerkt: July 7, 2022

In deze handleiding leggen we je uit hoe je Meta aandelen (aandelentickersymbool: MVRS) kunt kopen en nemen we je mee langs de belangrijkste dingen die je moet weten om dit met succes te doen. Laten we eerst een kort overzicht van het bedrijf bekijken.

Meta is een holding die voorheen bekend stond als Facebook. Het is een van de meest populaire sociale mediawebsites ter wereld, die deze sector al meer dan een decennium domineert. Samen met Facebook is Meta ook eigenaar van Instagram en WhatsApp en verdient ze voornamelijk geld via online-advertenties.

De naamsverandering van Facebook naar Meta weerspiegelt een verschuiving in de prioriteiten van het bedrijf. Het is nu veel meer dan 'alleen' een social media bedrijf, en blijft zijn service uitbreiden met meer avontuurlijke aanbiedingen. De nieuwste trend is een verschuiving naar virtual reality en naar de 'metaverse'.

5 stappen om direct Cryptocurrency te kopen!

  1. 1
    Bezoek onze aanbevolen platform om crypto te kopen door op de onderstaande knop te klikken.
  2. 2
    Vul je gegevens in de verplichte velden in om een ​​nieuwe account aan te maken.
  3. 3
    Stort uw account met your preferred payment method en bevestig uw nieuwe balans.
  4. 4
    Kies your favourite crypto coin en selecteer een "Instant / Market Order” om het meteen te kopen.
  5. 5
    Voer het bedrag dat u wilt kopen (crypto je het equivalent in te zien) en bevestig uw bestelling!

Alles wat je moet weten over Meta

Laten we, voordat we in de financiële analyse duiken, eens kijken naar enkele van de meest elementaire dingen die u over Meta moet weten.

Geschiedenis van Meta

Meta werd in 2004 door Mark Zuckerberg als Facebook opgericht, terwijl hij een student was aan de Harvard University. De sociale netwerksite waarmee gebruikers profielen konden opzetten en met elkaar in contact konden komen, werd in de loop van de jaren snel groot in de studentenwereld van de VS en later wereldwijd. In 2012 was het groot genoeg om een beursgenoteerd bedrijf te worden, en de beursgang was tot dan toe de op twee na grootste in de geschiedenis.

Een van de kenmerken van de opkomst van Facebook zijn de controverses die daarop volgden. Dat begon al meteen na de oprichting, want Zuckerberg werd binnen een week na het opzetten van de site beschuldigd van plagiaat en er waren regelmatig negatieve verhalen. Al die negativiteit heeft mogelijk een rol gespeeld bij de beslissing om de naam van het bedrijf in 2021 te veranderen in Meta.

Wat is de strategie van Meta?

Meta bevindt zich midden in een overgang van een puur op reclame en sociale media gericht bedrijf naar een tweekoppig monster. In 2021 verlegde het zijn strategie om zich meer te richten op virtual en augmented reality. Deze vleugel van het bedrijf, dat bestaat onder de paraplu van 'Facebook Reality Labs', zal de komende jaren elk jaar meer dan 10 miljard dollar aan investeringen opslokken, in de verwachting dat het het bedrijf uitgroeit tot een marktleider in deze sector.

Hoe verdient Meta geld?

Het grootste deel van de inkomsten komt uit online-advertenties. Meta verkoopt op zijn platforms advertentieruimte aan marketeers en heeft krachtige algoritmen waarmee het gebruikers kan identificeren op basis van activiteiten en interesses, evenals persoonlijke informatie zoals leeftijd en geslacht.

Hoe heeft Meta de afgelopen jaren gepresteerd?

Ondanks alle publiciteitsproblemen verdrievoudigde de aandelenkoers van Meta tussen 2016 tot 2021. Politieke en culturele schandalen, zoals de banden van het bedrijf met Cambridge Analytica en hoe dit de uitkomst van de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016 beïnvloedde, hadden weinig invloed op de koers van het aandeel.

Het is een van de grootste bedrijven ter wereld en maakt deel uit van FAANG; het tech kwintet dat de aandelenmarkt domineert en wordt gebruikt om gezamenlijk te verwijzen naar Facebook (nu Meta), Apple, Amazon, Netflix en Google.

Meta fundamentele analyse

De 'fundamentals' van een bedrijf verwijzen naar de financiële basisprestaties. Het wordt meestal geanalyseerd met de belangrijke statistieken die aangeven of het bedrijf groeit en of de aandelenkoers een juiste weerspiegeling is van de onderliggende gezondheid en het succes van het bedrijf. Hieronder bekijken we wat elk van deze statistieken betekent.

Meta's inkomsten

Inkomsten is een eenvoudig genoeg concept, omdat het verwijst naar de hoeveelheid geld die een bedrijf binnenhaalt. Het wordt berekend als een cijfer, voordat kosten, zoals bedrijfskosten of belastingen, worden afgetrokken. Het is normaal gesproken het eerste getal dat je ziet op de jaarrekening van een onderneming. De omzet wordt gerapporteerd als een jaarcijfer of als een kwartaalcijfer, en het is de beste manier om te zien of een bedrijf groeit of niet.

Meta's winst per aandeel

Als aandeelhouder is de winst per aandeel van een bedrijf een belangrijk cijfer omdat het je vertelt wat jouw belang in het bedrijf waard is. De winst per aandeel (EPS) van een bedrijf wordt berekend door alle kosten van de totale inkomsten af te trekken en dat cijfer vervolgens te delen door het aantal bestaande aandelen. De EPS wordt gerapporteerd over de financiële rekening van een bedrijf.

Meta's K/W verhouding

De koers-winstverhouding (P/E) verwijst naar de hoeveelheid geld die een bedrijf verdient in verhouding tot de aandelenkoers. Het wordt berekend door de huidige aandelenkoers te delen door de winst per aandeel. Het cijfer dat je dan krijgt, vertelt je hoeveel beleggers bereid zijn te betalen voor elke dollar aan inkomsten.

De K/W-ratio is een goede manier om te beoordelen of een bedrijf 'overgewaardeerd' of 'ondergewaardeerd' is of, anders gezegd, hoeveel hype er op een bepaald moment rond een bedrijf is. Traditioneel is een koers-winstverhouding van meer dan 25 aan de hoge kant, en dat betekent dat beleggers nu een premie betalen omdat ze verwachten dat het bedrijf in de toekomst veel meer inkomsten zal genereren.

Meta's dividendrendement

Dividenden zijn een manier voor beleggers om in de loop van de tijd een stabiel inkomen te genereren en het dividendrendement van een bedrijf vertelt je hoeveel het elk jaar uitkeert. Het rendement wordt weergegeven als een percentage en verwijst naar hoeveel van de aandelenprijs elk jaar aan jouw wordt uitgekeerd in dividenden.

Uitbetalingen worden meestal twee keer per jaar of driemaandelijks gedaan en de opbrengstberekening is gebaseerd op het cumulatieve totaal van deze uitbetalingen. Als de aandelenkoers van het bedrijf 1 dollar was en je in totaal 1 dollarcent aan jaarlijkse dividenden zou ontvangen, zou het dividendrendement dus 1% zijn.

Helaas keert niet elk bedrijf dividend uit. Moderne bedrijven hebben de neiging om prioriteit te geven aan het herinvesteren van hun winsten om te groeien - en zo aandeelhouders waarde te bieden door de aandelenkoers te verhogen - in plaats van ze te gebruiken om dividenden uit te keren. Dit is het geval voor Meta, dat nog nooit een dividend heeft uitgekeerd en dat waarschijnlijk ook niet zo snel zal doen.

Meta's cashflow

Cashflow is de laatste belangrijke financiële maatstaf waarvan je op de hoogte moet zijn. Deze wordt gerapporteerd in de financiële overzichten van een bedrijf. Waar je specifiek in geïnteresseerd zou moeten zijn, is de vrije cashflow, het geld dat een bedrijf over heeft na het betalen van alle andere kosten.

Vrije cashflow is goed omdat het een bedrijf veel opties geeft. Het kan dat geld investeren in onderzoek en ontwikkeling, kapitaalgoederen kopen of het gebruiken om dividenden uit te keren aan aandeelhouders. Dat is allemaal goed nieuws voor jou. Meta heeft routinematig miljarden beschikbaar gehad in vrije cashflow en het is een van de redenen waarom het de afgelopen jaren zo'n populaire investeringsmogelijkheid is geweest.

Waarom meta-aandelen kopen?

Meta is ongetwijfeld een kwaliteitsinvestering als je kijkt naar de financiën van het bedrijf. De prestaties in het verleden zijn uitstekend, het heeft veel geld direct beschikbaar en de PR-problemen zorgden ervoor dat de aandelen niet zo duur waren als sommige concurrenten, in verhouding tot de inkomsten die het genereert.

De negatieve publiciteit is echter wil iets waar je rekening mee moet houden. Als je bereid bent het risico te accepteren dat toekomstig onderzoek naar het gedrag zou kunnen hebben, dan zijn er veel redenen om in Meta te investeren. Hier zijn er een paar:

  • Een gerenommeerd, populair bedrijf dat consequent grote winsten rapporteert

  • Het heeft grote en baanbrekende ideeën om vaandeldrager in de technologische industrie te blijven

  • Het diversifieert regelmatig om zo de afhankelijkheid van zijn sociale-mediaplatforms voor de inkomsten te verminderen

Tip van een expert over het kopen van Meta aandelen

Aangezien de Meta aandelenkoers wisselvallig kan zijn, kan het een goed idee zijn om aandelen te kopen op basis van "quote and deal" of door een "limietorder" te plaatsen, zodat je, als de prijs stijgt, niet meer voor je aandelen betaalt dan je eigenlijk wilt. Anders gezegd, het is misschien het beste om geen "op zijn best" kooporder te plaatsen buiten de markturen.
- Jayson Derrick

5 dingen die je moet overwegen voordat je Meta aandelen koopt

Hier zijn vijf belangrijke punten om over na te denken voordat je geld in Meta steekt.

1. Begrijp het bedrijf

Neem de tijd om te begrijpen wat Meta doet en hoe het zijn geld verdient. Je moet weten welke factoren van invloed kunnen zijn op het vermogen om geld te blijven verdienen, zoals de concurrenten en hoe gemakkelijk het is voor nieuwe concurrentie om zich op de markt te begeven.

Dit betekent meer dan alleen beslissen of je denkt dat een bedrijf een goed product maakt. In het geval van Meta betekent het feit dat het zoveel geld verdient met online adverteren dat je Google en Amazon als directe concurrenten moet zien, evenals andere socialemediabedrijven.

2. Begrijp de basisprincipes van beleggen

Een succesvolle belegger zijn gaat over meer dan alleen aandelen kiezen. Zorg ervoor dat je begrijpt hoe je je geld moet beleggen en beheren, wat betekent dat je moet nadenken over zaken als het gemiddelde van de dollarkosten en portefeuillebeheer om ervoor te zorgen dat je onverwachte ontwikkelingen op de aandelenmarkt het hoofd kunt bieden.

3. Kies zorgvuldig je broker

Een broker is een onmisbaar onderdeel van het bezit van aandelen en daarom is het goed om de tijd nemen om de juiste te kiezen. Als je actief veel aandelen wilt kopen of verhandelen, dan is een broker die lage handelskosten in rekening brengt het beste. Als alternatief kunnen langetermijnbeleggers misschien nadenken over een broker die belastingvoordelen biedt voor het houden van aandelen of die ook andere functies voor geldbeheer biedt.

4. Bepaal hoeveel je wilt investeren

Het belangrijkste om te onthouden is om nooit meer te investeren dan dat je je kunt veroorloven te verliezen. Verder hangt het bedrag dat je kunt investeren af van je individuele omstandigheden en het kan zo veel of zo weinig zijn als jij wilt.

Wat echter voor alle beleggers geldt, is het feit dat je je geld altijd moet spreiden over verschillende financiële activa. Zorg dat je niet volledig afhankelijk bent van de prestaties van één aandeel. Verdee je geld in plaats daarvan op en stop het in verschillende beleggingen, idealiter op verschillende tijdstippen, om een zo veilig mogelijke portefeuille te creëren.

5. Bepaal een doel voor uw investering

Neem voordat je begint even de tijd om te beslissen hoe lang je je geld wilt beleggen en wat je ermee wilt bereiken. De antwoorden op die vragen kunnen je helpen bij het opstellen van een strategie, omdat een jonge belegger die wil sparen voor zijn pensioen veel meer opties heeft dan iemand die snel geld wil verdienen.

Over het algemeen is een langetermijnaanpak het beste. De aandelenmarkt presteerde traditioneel beter dan spaarrekeningen als je ze over decennia heen vergelijkt. Zelfs als je nu nog maar een klein bedrag beschikbaar hebt, kun je dat geleidelijk opbouwen tot een substantieel bedrag als je bereid bent het voor vele jaren vast te zetten.

De bottom line bij het kopen van Meta aandelen

Het is tijd voor een korte samenvatting van wat we in deze handleiding hebben geleerd.

Meta is de naam van de holdingmaatschappij die onder meer Facebook, WhatsApp en Instagram bezit. Het verdient het grootste deel van zijn geld met de verkoop van online advertentieruimte, maar het innoveert voortdurend en wil de komende jaren uitbreiden naar virtual reality.

Om nu in het bedrijf te investeren, moet je je aanmelden voor een online brokersaccount. Dat proces duurt normaal gesproken maar een paar minuten en zodra je wat geld hebt toegevoegd aan het platform, kun je meteen beginnen met het kopen van aandelen.

Alternatieve aandelen

Rolls-Royce logo
Rolls-Royce
RR
...
...
ThyssenKrupp logo
ThyssenKrupp
TYEKF
...
...
Valeo logo
Valeo
VLEEF
...
...
Vestas logo
Vestas
VWSYF
...
...
Lyft  logo
Lyft
LYFT
...
...
Abn Amro logo
Abn Amro
ABN
...
...

Veel gestelde vragen

  1. Het is genoteerd aan de NASDAQ, een Amerikaanse aandelenmarkt waar de meeste toonaangevende technologiebedrijven te vinden zijn. Het aandelentickersymbool is op dit moment FB, maar dat zal binnenkort veranderen in MVRS en daarom moet je mogelijk naar beide speuren om deze op je brokersaccount te vinden.

  2. Het is zeer onwaarschijnlijk dat Meta in de nabije toekomst dividend zal gaan uitkeren. Het heeft altijd geld geïnvesteerd in de groei van het bedrijf en het heeft zich gecommitteerd om de komende jaren aanzienlijke uitgaven te doen om zijn virtual reality tak te ontwikkelen.

  3. Er is een soort order die bekend staat als een 'stop-loss' order die je van tevoren kunt plaatsen. Deze order kan worden ingesteld zodat die uitgevoerd wordt wanneer de prijs van een aandeel tot een bepaald niveau daalt. Het is een goed idee om het te gebruiken om grote verliezen te voorkomen, maar wees voorzichtig met het instellen van de order tegen een te hoge prijs, want worden misschien tijdens een kleine correctie verkocht.

  4. Je kunt een order plaatsen die op exact dezelfde manier werkt als een stop-loss order, maar dan boven de huidige marktprijs. Op die manier, als de prijs stijgt, wordt de order uitgevoerd om je aandelen te verkopen en kun je de winst opstrijken.

  5. De technische analyse is een goede manier om het juiste moment te bepalen om een aandeel te kopen of te verkopen, omdat het je inzicht geeft in hoe andere handelaren zouden kunnen handelen. Je kunt deze analyse gebruiken om toekomstige prijsbewegingen te voorspellen. De beste beslissingen worden echter genomen met een combinatie van technische en fundamentele analyse, dus negeer de langetermijnvooruitzichten niet volledig.