Home » Aandelen » Renault kopen
Begin met handelen met eToro

Hoe Renault (RNSDF) aandelen te kopen in België 2024

renault logo
renault (RNSDF)
...
24u prijsverandering
...
exchange
...
Auteur: Ana Frincu Bijgewerkt: 21 March 2023

Renault is een in Frankrijk gevestigde autofabrikant. Het bedrijf ontwerpt en produceert personenauto's en lichte transportvoertuigen. Renault en vier andere complementaire merken, waaronder LADA, Dacia, Mobilize en Alpine, vormen samen de Renault Groep.

Om haar wereldwijde aanwezigheid te verzekeren, heeft de groep meerdere dochterondernemingen, technische centra, fabrieken en verkooppunten op de vijf continenten, waaronder Azië-Pacific, Eurazië, Amerika, Europa en Afrika/Midden-Oosten/India. In september 2021 bereikte de marktkapitalisatie van Renault $ 10,18 miljard, waarmee het het 48e grootste bedrijf in Frankrijk is. Het bedrijf streeft ernaar zijn klanten innovatieve en duurzame mobiliteitsoplossingen aan te bieden onder leiding van Luca de Meo (CEO). Als je wat aandelen in Renault wilt kopen, legt deze handleiding alles in detail uit, zodat je beter weet of het bedrijf je investering waard is.

Hoe Je RNSDF Aandelen Koopt in 5 Eenvoudige Stappen

  1. 1
    Bezoek de website van eToro met onderstaande link en meld je aan door je gegevens in te vullen in de verplichte velden.
  2. 2
    Vul je persoonlijke gegevens in en vul een korte vragenlijst in voor informatieve doeleinden.
  3. 3
    Klik 'storten', kies je favoriete betaalmethode en volg de aanwijzingen om geld op je rekening te zetten.
  4. 4
    Zoek je favoriete aandeel en vind de belangrijkste statistieken. Als je eenmaal klaar bent om te investeren, klik je op 'handel'.
  5. 5
    Vul het bedrag in wat je wilt investeren en pas je belegging aan om het aandeel te kopen.

Best beoordeelde brokers om Renault-aandelen te kopen

1. eToro

 eToro is een van de meest prominente sociale investeringsnetwerken, met de missie om de kennis en ervaring van investeerders met betrekking tot financiën te verbeteren. Sinds de oprichting in 2007 is eToro het belangrijkste investeringsplatform voor beginnende en ervaren handelaren geworden, met een gebruikersbestand van meer dan 17 miljoen. U kunt onze volledige eToro-recensie hier lezen.

Beveiliging en Privacy

Bij het kiezen van een investeringsplatform is de beveiliging een van de belangrijkste factoren om te overwegen. Aangezien eToro wordt gereguleerd door de Financial Conduct Authority (FCA) en de Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC), kunt u er zeker van zijn dat uw geld en persoonlijke gegevens veilig zijn. Bovendien versleutelt eToro SSL alle inzendingen om te voorkomen dat hackers vertrouwelijke informatie proberen te onderscheppen. Ten slotte heeft het platform tweefactorauthenticatie (2FA) om ervoor te zorgen dat de accounts van de gebruikers veilig zijn.

Kosten & Functies

Zowel onervaren als ervaren beleggers kunnen profiteren van het uitgebreide aanbod van geavanceerde handelsmethoden van eToro. Beginners in traden kunnen bijvoorbeeld profiteren van CopyTrading die beschikbaar is op eToro, omdat ze hiermee de acties van meer ervaren traders kunnen nabootsen. Degenen met al wat handelservaring zullen blij zijn met de toegang die eToro biedt tot vele markten, zoals aandelen, valuta en cryptocurrencies. allemaal vanaf één platform. eToro is ook een commissievrije service. Het platform brengt echter een maandelijks bedrag van £ 10 in rekening voor inactiviteit om actieve transacties op het platform te promoten.

KostensoortKosten
Commissie0%
Opnamekosten£5
Inactiviteitskosten£10 (maandelijks)
Aanbetaling£0

Pros

  • Trade functies kopiëren
  • SSL-codering om gebruikersinformatie te beschermen
  • Handelen is commissievrij

Cons

  • Gelimiteerde klantenservice.

2. Capital.com

Capital.com, opgericht in 2016, is een uitstekende multi-asset broker. Met meer dan 5 miljoen gebruikers heeft het zichzelf gevestigd als een goedkoop platform met lage overnachtingskosten, krappe spreads en 0% commissie. U kunt onze volledige Capital.com-recensie hier lezen.

Beveiliging en Privacy 

Capital.com is een door FCA, CySEC, ASIC en NBRB gelicentieerd bedrijf dat zich toelegt op het bieden van de meest effectieve handelservaring ter wereld. Het laat zien dat de gegevens van gebruikers zijn beveiligd en verborgen op Capital.com, aangezien de site strikte criteria volgt om dit doel te bereiken. Capital.com neemt de beveiliging van klantgegevens serieus, en een manier om dit te doen is door te voldoen aan de PCI-gegevensbeveiligingsnormen.

Kosten & Functies

Capital.com biedt een breed scala aan gratis brokersdiensten. Haar financiële beleid is transparant. Eventuele kosten die u maakt, worden duidelijk gemaakt voordat u ze betaalt. De belangrijkste kosten van Capital.com zijn afkomstig van spreadkosten, die vaak laag zijn in vergelijking met concurrenten. De mobiele handelsapp van de broker beschikt over een AI-aangedreven tool die klanten gepersonaliseerde handelsinformatie geeft door gebruik te maken van een detectie-algoritme. Bovendien kunnen meertalige klanten van Capital.com contact opnemen met een vertegenwoordiger via e-mail, telefoon of live chat.

KostensoortKosten
Aanbetaling£0
Commissie0%
Inactiviteitskosten£0
Opnamekosten£0

Pros

  • Efficiënte e-mail- en chatondersteuning
  • MetaTrader-integratie
  • Commissievrij handelen

Cons

  • Grotendeels beperkt tot CFD's.

3. Skilling

Skilling is een multi-asset broker met een aanzienlijke groei. De broker biedt uitstekende handelsvoorwaarden met betrekking tot platformfuncties en producten die beschikbaar zijn voor ervaren handelaren. Skilling biedt nu zes jaar na de oprichting Forex-, CFD-, Aandelen- en cryptocurrency-handel aan individuele beleggers. U kunt onze volledige Skilling-recensie hier lezen.

Beveiliging en Privacy 

Wanneer u op zoek bent naar een broker zoals Skilling, is het essentieel om de wettelijke status van de broker te controleren. Skilling wordt beheerd door de Financial Conduct Authority (FCA) en de Cyprus Securities and Exchange Commission (CySEC). Bovendien wordt het geld dat handelaren op hun Skilling-rekeningen storten, bewaard bij een volledig onafhankelijke financiële instelling. Voor maximale veiligheid maakt Skilling hiervoor alleen gebruik van financiële instellingen van het hoogste niveau. Tier 1-kapitaal is de industriële maatstaf voor het meten van de soliditeit van een bank.

Kosten & Functies

Skilling brengt geen commissies in rekening voor het handelen in aandelen, indices of cryptocurrencies. Het platform brengt spreads in rekening die variëren op basis van het aandeel, maar die doorgaans zeer redelijk zijn. Skilling biedt twee verschillende accountopties voor de handel in FX en metalen CFD's. Het Standard Skill-account heeft aanzienlijk grotere spreads, maar geen commissies. De Premium-account brengt commissies in rekening op spotmetaal- en FX CFD-transacties voor verminderde spreads. Daarnaast biedt Skilling een demo-account, mobiele applicaties en een handelsassistent.

KostensoortKosten
Commissie£0
OpnamekostenVarieert
Inactiviteitskosten£0
Aanbetaling£0

Pros

  • Zeer goede platformkeuze
  • Demo accounts

Cons

  • Hoge spreiding
  • Service is niet beschikbaar in veel landen, waaronder de VS en Canada.

Alles wat je moet weten over Renault

Laten we, voordat we meer details over het bedrijf leren, eens kijken naar de geschiedenis en strategie en kijken hoe het geld verdient.

De geschiedenis van Renault

Renault Group werd in 1898 opgericht door Louis Renault en zijn broers. Het begon met de productie van kleine taxi-auto's, maar realiseerde zijn groeipotentieel in de motorraces. Renault voertuigen behaalden enorm succes in belangrijke races in Zwitserland.

Na het winnen van de Grand Prix in 1906 werd het bedrijf een race-sensatie. Tussen 1907 en 1908 produceerde het bedrijf 3.575 auto's, waarmee het de grootste autofabrikant van het land werd. Renault maakte tijdens de Eerste Wereldoorlog ook brancards, granaten, ambulances, vrachtwagens en FT17-tanks.

In 1929 opende de groep zijn eerste productielijn in Billancourt. Om de economische crisis het hoofd te bieden hield het bedrijf de kosten laag, maar het ging toch mis. In 1945 werd Renault genationaliseerd en kreeg het de naam Régie Nationale des Usines Renault (RNUR).

Omdat Renault een nationaal bedrijf was, werden de gemoderniseerde fabrieken verlaten en werden nieuwe gekocht. Ondanks dat Renault er niet in slaagde voet aan de grond te krijgen op de Amerikaanse markt, zette Renault zijn wereldwijde expansie voort en omarmde het succes tijdens de lancering van de 4CV - de kleine auto voor iedereen. Later bleef het de Renault 4 en Renault 5 produceren totdat het zijn eerste luxeauto introduceerde, de Renault 16.

In de volgende jaren genoot de groep ook faam in de rallyraces, toen het bedrijf zijn productgamma opfriste met de introductie van de Renault 25 en Espace. Tijdens deze ambtstermijn stapte het merk ook in de Formule 1-races. Ondanks verschillende winsten begon het bedrijf geld te verliezen en trok het zich eind 1985 terug. Renault herwon in 1987 zijn winstgevendheid door kosten te besparen en zich te concentreren op zijn kerncompetenties.

In 1993 ging Renault in zee met Volvo, maar de fusie duurde niet lang en het bedrijf verliet het project. Om nog maar te zwijgen over de privatisering van het bedrijf in juli 1996. Renault profiteerde van zijn hervonden vrijheid en nam in 1999 belang in Nissan. Het bedrijf bleef zijn productielijn innoveren en introduceerde nieuwe modellen, waaronder de Laguna en de Megane.

Het succes in de Formule 1 hielp het profiel van het bedrijf hoog te houden, en de Renault-Nissan Alliantie herstructureerde en creëerde nieuwe synergieën. Renault versnelde zijn wereldwijde expansie door Samsung Motors en Dacia te kopen. De lancering van de Dacia Logan in 2004 was de cruciale mijlpaal in de strategie van het bedrijf om opkomende markten te veroveren.

In april 2010 sloeg Renault-Nissan de handen ineen met Daimler en richtte het in Marokko een fabriek op die 170.000 voertuigen per jaar kan produceren. Het bedrijf verkende de Chinese markt en deed zijn best om zijn marktaandeel te vergroten en startte een joint venture met Dongfeng Motor Group. In het volgende decennium maakte de organisatie een reeks fusies en overnames door, waaronder de alliantie Renault-Nissan-Mitsubishi in 2016, totdat de pandemie uitbrak.

In mei 2020 kondigde Renault aan dat het wereldwijd 15.000 banen zou schrappen vanwege de dalende verkopen en de Covid-19-pandemie. Na een omzetdaling van 1,1% tussen januari en maart, verwacht het bedrijf dat de autoproductie zal afnemen en dat ze zich gaan concentreren op voertuigen met een hogere marge.

Wat is de strategie van Renault?

Renault wil de auto-industrie moderniseren en een leider op het gebied van technologie en schone energie worden. Het C-segment zal profiteren van een betere mixdistributie, nieuwe zakelijke kansen voor de levenscyclus en geavanceerde technologische ontwikkeling.

Naast het verbeteren van zijn organisatiestructuur, is Renault van plan om zijn productportfolio opnieuw in evenwicht te brengen. Het bedrijf verwacht tegen 2025 24 nieuwe modellen op de markt te brengen. Volgens het bedrijf zal het productaanbod minstens tien modellen elektrische voertuigen omvatten.

De organisatie richt zich ook op het maximaliseren van haar efficiëntie en optimalisatie van middelen om waarde te creëren voor het bedrijf, met name in engineering en productie. Het bedrijf heeft zijn productielijnen teruggebracht van acht naar vier en heeft drie platforms verlaten. Met de introductie van de 24 nieuwe modellen in minder dan drie jaar tijd, spreekt de efficiëntie van het bedrijf voor zich.

Hoe verdient Renault geld?

Hoewel het bedrijf zich voornamelijk bezighoudt met de productie van auto's en de levering van aanverwante diensten, komt de belangrijkste inkomstenstroom uit de verkoop van auto's en lichte transportvoertuigen en het verlenen van financiële diensten met betrekking tot autoverkoop.

Hoe heeft Renault de afgelopen jaren gepresteerd?

Het is lang geleden dat de auto-industrie problemen met overcapaciteit in Europa heeft gesignaleerd. Renault is ook geen uitzondering. De koers van het aandeel van het bedrijf is de afgelopen jaren drastisch gedaald. Zo had het aandeel Renault tussen 2016 en 2018 een waarde van ongeveer € 75. Op 6 april 2018 bereikte het zelfs een recordhoogte van € 98,75.

De waarde begon echter sterk te dalen en daalde de volgende twee jaar tot onder de € 16,50. De pandemie maakte de financiële vooruitzichten van het bedrijf nog slechter dan verwacht, aangezien het bedrijf in het boekjaar 2020 een recordverlies van € 8,05 miljard leed.

Dankzij het toegenomen verkoopvolume en het plan voor de ommekeer, gevolgd door de focus op voertuigen met hoge marges, kwam het bedrijf weer op het goede spoor. De driemaandelijkse nettowinst van het bedrijf steeg in het volgende jaar tot € 354 miljoen. Bijgevolg begon de aandelenkoers van het bedrijf weer te klimmen. Op het moment van schrijven staat het rond de € 31,94.

Renault fundamentele analyse

De fundamentele analyse is een van de meest effectieve methoden om de intrinsieke waarde van de aandelen van een bedrijf te bepalen. Het helpt analisten om te beoordelen of de onderliggende aandelen ondergewaardeerd of overgewaardeerd zijn. Fundamentele analisten hebben de neiging om meerdere macro-economische factoren te onderzoeken die de aandelenwaarde in de loop van de tijd kunnen beïnvloeden.

Voordat ze de aandelen van een bedrijf kopen, interpreteren beleggers verschillende financiële ratio's en variabelen, zoals de winst per aandeel, het rendement op het eigen vermogen, de price to earnings, de inkomsten, de cashflows, enz. Laten we snel kijken hoe deze financiële ratio's nuttig kunnen zijn bij het nemen van beslissingen.

De inkomsten van Renault

Omzet is de inkomstenstroom van een bedrijf die wordt gegenereerd door de verkoop van producten en diensten. Het omvat zowel inkomsten als uitgaven. We moeten de directe verkoopkosten van de omzet aftrekken om de brutowinst van een bedrijf te weten te komen. Alle indirecte kosten moeten echter ook uit het omzetcijfer worden gehaald om de nettowinst van een bedrijf te berekenen. Hieronder vind je de tabel met de inkomsten van Renault over de afgelopen jaren.

Bron: Yahoo! Finance

De winst per aandeel van Renault

Zoals de naam al doet vermoeden, helpt de winst per aandeel beleggers te bepalen hoeveel rendement een bedrijf op elk aandeel kan genereren. Met andere woorden, het is de nettowinst van een bedrijf die wordt toegewezen aan elk uitstaand aandeel. Om een WPA van een onderliggend aandeel te berekenen, kun je de nettowinst delen door het gemiddelde aantal uitstaande aandelen op een bepaald moment. Beleggers kopen over het algemeen liever aandelen van bedrijven met een hogere WPA. Omdat het bedrijf in 2020 een nettoverlies van meer dan € 8 miljard had, rapporteerde het voor 2020 een negatieve WPA van 29,51.

De price to earnings van Renault

De price to earnings helpt beleggers het winstpotentieel van het bedrijf te vergelijken met de aandelenkoers. Het primaire doel van het vinden van de P/E van een bedrijf is om te bepalen of de aandelenkoers het winstpotentieel eerlijk weerspiegelt. Met behulp van P/E-ratio's kunnen beleggers ook de minimale tijd berekenen die het bedrijf nodig heeft om hun investering terug te betalen.

Het vinden van de P/E-ratio van een bedrijf is vrij eenvoudig. Het enige wat je moet doen, is de huidige aandelenkoers van een bedrijf te delen door de WPA. Je kunt de P/E-ratio echter alleen vinden bij bedrijven die winst maken. Aangezien het bedrijf vorig jaar getuige was van een recordverlies, is het onmogelijk om de price to earnings te berekenen.

Dividendrendement van Renault

Het dividendrendement is het percentage van de aandelenkoers van een bedrijf dat het als dividend uitkeert. Als een bedrijf met een aandelenkoers van $ 5 er bijvoorbeeld voor kiest om $ 0,50 dividend uit te keren over elk aandeel, kan het dividendrendement worden berekend als 0,5/5x100 = 10%.

De meeste bedrijven keren eenmaal per jaar dividend uit. Sommige organisaties delen hun winst echter elk kwartaal of elke zes maanden. Met name gevestigde bedrijven hebben een lager dividendrendement in vergelijking met groeiende bedrijven.

Een hoger dividendrendement weerspiegelt echter niet noodzakelijkerwijs een winstgevende investeringsmogelijkheid, aangezien bedrijven soms de dividendbetalingen verhogen om de belangen van de aandeelhouders te behouden.

Wat het dividendrendement van Renault betreft, keert het bedrijf jaarlijks dividend uit. Renault keerde in 2019 echter voor het laatst een dividend uit van € 3,55. Nadat het bedrijf een aanzienlijk verlies had geleden tijdens de pandemie, stopte het in ieder geval tijdelijk met de dividendbetalingen.

De kasstroom van Renault

Een kasstroomoverzicht is een samengevatte weergave van de contante transacties van een bedrijf. In eenvoudige bewoordingen is dit het nettobedrag aan geldmiddelen en kasequivalenten die een bedrijf binnenkomen of verlaten. Een kasstroomoverzicht is een van de cruciale elementen waarmee je rekening moet houden voordat je de aandelen van een bedrijf koopt. Het helpt beleggers de liquiditeit van een bedrijf te beoordelen.

In wezen moet een bedrijf in staat zijn om zijn directe schulden en operationele kosten te voldoen om liquide te blijven. Beleggers houden zich vooral bezig met vrije kasstromen omdat bedrijven ze gebruiken voor bedrijfsuitbreiding of dividendbetalingen. De vrije kasstromen van Renault lijken te zijn verbeterd ten opzichte van de afgelopen jaren, zoals te zien is in onderstaande afbeelding.

Bron: Yahoo! Finance

Waarom aandelen van Renault kopen?

Renault is een marktleider op het gebied van elektronische voertuigen. In tegenstelling tot Tesla, dat zich richt op prestaties en verkoop aan consumenten, richt Renault zich op wagenparken, zoals autoverhuur, taxi's en voedsellevering.

  • Hoewel de Renault Master en Kangoo ZE geschikt zijn voor pakketbezorging, zullen de nieuwe Dacia Spring en de opnieuw ontworpen Nissan Leaf klanten aanspreken die op zoek zijn naar een budgetauto. Daarom heeft het een enorm potentieel om de voorkeurskeuze te worden van alle categorieën consumenten.
  • Het bedrijf plukt al vruchten van zijn vernieuwde handelsmodel en zag het verkoopvolume en de winstgevendheid in de afgelopen zes maanden toenemen.
  • Analisten verwachten ook dat het bedrijf de komende jaren zal groeien. Aangezien de aandelen van het bedrijf tegenwoordig relatief goedkoop zijn, kan het een verstandige beslissing zijn om het rond het huidige prijsniveau te kopen voordat het te laat is.

Tip van een expert voor het kopen van aandelen van Renault

Terwijl de auto-industrie al worstelde met dalende verkopen te midden van de verschuiving van de interesse van consumenten in elektrische voertuigen, maakte de pandemie het nog een stukje erger. Renault begrijpt echter de behoefte van de consument en verwacht de komende jaren tien nieuwe modellen elektrische voertuigen te lanceren. Het bedrijf breidt ook zijn activiteiten in opkomende markten uit via een joint venture in China. Door meerdere productiefaciliteiten op te zetten in Rusland, Brazilië, Turkije en India, probeert het bedrijf zijn productie-efficiëntie en groeimarges te vergroten. Kortom, het kan de beste keuze zijn voor beleggers die geduldig willen blijven en willen zien hoe het bedrijf de komende jaren succes boekt.
- Ana Frincu
Koop vandaag nog Renault aandelen!

5 dingen die je moet overwegen voordat je Renault aandelen koopt

1. Begrijp het bedrijf

Het is van cruciaal belang om vertrouwd te raken met het bedrijfsmodel van het bedrijf. Het helpt je het bedrijf en de plannen voor de komende jaren te begrijpen. Maak tijd vrij om het bedrijf te onderzoeken en zoveel mogelijk details te verzamelen. Ga door de financiële gegevens van het bedrijf en zoek naar verschillende fundamentele ratio's om het potentieel van het bedrijf te beoordelen. Kijk of het bedrijf enig concurrentievoordeel of nadeel heeft ten opzichte van zijn concurrenten.

2. Begrijp de basisprincipes van beleggen

Door de basisregels van beleggen te leren, kun je de juiste beslissingen nemen. Begin altijd met een kleine investering en zet niet te veel in op één aandeel. Onthoud dat dingen niet altijd gaan zoals verwacht. Hoewel aandelen minder volatiel zijn dan andere verhandelbare activa zoals cryptocurrencies, kunnen er nog steeds plotselinge prijsveranderingen plaatsvinden vanwege bepaalde redenen. Raak daarom niet in paniek en blijf kalm en gefocust. Met een duidelijke handelsstrategie in de hand en verschillende tools voor risicobeheer, kun je je weg naar winst vinden.

3. Kies zorgvuldig je broker

De selectie van een betrouwbare broker is cruciaal bij het handelen in aandelen. Over het algemeen zijn gereguleerde brokers betrouwbaarder dan niet-gereguleerde brokers, omdat ze moeten voldoen aan de wettelijke instructies om hun activiteiten voort te zetten. Zorg ervoor dat je geselecteerde broker gereguleerd is door een respectieve regelgevende instelling in je regio, zoals de ASIC, CySEC en FCA. Naast een gebruiksvriendelijk handelsplatform, moet het alle basis- en geavanceerde hulpmiddelen voor handel beschikbaar hebben om je een rijke handelservaring te bieden. Vergeet niet om de prijsstructuur van je potentiële broker en het niveau van klantenondersteuning te controleren voordat je je aanmeldt.

4. Bepaal hoeveel je wilt investeren

Houd rekening met je risicotolerantieniveau en beslis hoe groot het bedrag is dat je wilt beleggen. Je wilt ongetwijfeld je risico diversifiëren in plaats van alles op één paard te wedden. Als je bijvoorbeeld € 20.000 wilt investeren, kun je overwegen een portefeuille van meerdere aandelen te creëren in plaats van alleen Renault aandelen te kopen. Portefeuillediversificatie helpt je je verliezen af te dekken en zorgt ervoor dat je gemiddeld gezien winstgevend blijft.

5. Bepaal een doel voor je investering

Neem voldoende tijd om de belangrijkste reden voor je investering te bepalen. Als je bijvoorbeeld van plan bent te sparen voor je pensioen, moet je je belegging mogelijk voor een lange periode aanhouden. Als je dit doet, kun je eeuwigdurende dividendbetalingen ontvangen en je kapitaal in de loop van de tijd maximaliseren.

De bottom line bij het kopen van Renault aandelen

Renault kampt al jaren met een beroerde reputatie op het gebied van betrouwbaarheid. De dingen lijken nu echter te zijn veranderd, omdat meer mensen geïnteresseerd zijn in het kopen van zijn voertuigen. Verkoopstatistieken tonen aan dat het bedrijf zijn betrouwbaarheid heeft verbeterd en dat consumenten het merk zijn gaan vertrouwen, want het bedrijf boekte in de eerste helft van 2021 hogere verkopen. Door de komende jaren een reeks nieuwe modellen te introduceren, lijkt het bedrijf een stevig strategisch groeiplan te hebben. Daarom kan het een goede keuze zijn om het onderdeel te maken van je beleggingsportefeuille.

Als je de drang voelt om een belang in Renault te kopen, is de procedure eenvoudig. Open een account bij je broker en plaats een transactie.

Als je echter nog niet zeker weet of het aandeel geschikt kan zijn voor je beleggingsportefeuille, neem dan de tijd. Blijf onderzoek doen naar het bedrijf en het investeringsproces.

Alternatieve aandelen

Telenor logo
Telenor
TELNF
...
...
JSW logo
JSW
JSWSTEEL
...
...
Lufthansa logo
Lufthansa
LHA
...
...
Eletrobras logo
Eletrobras
EBR
...
...
Storebrand logo
Storebrand
SREDF
...
...
indofood logo
indofood
INDF
...
...

Veel gestelde vragen

  1. Euronext Paris vermeldt de aandelen van het bedrijf onder het aandelensymbool RNO. Als gevolg hiervan kun je dit aandeel kopen door je te registreren bij een online broker die toegang geeft tot de Franse aandelenmarkt.

  2. Nadat je een rekening bij een broker hebt geopend en deze hebt geverifieerd, kun je direct de Renault aandelen kopen. Houd er rekening mee dat je je account moet verifiëren voordat je aandelen van het bedrijf kunt kopen. Je kunt je ID-kaart, paspoort of rijbewijs gebruiken voor accountverificatie.

  3. Het bedrijf was vóór de pandemie consistent met de uitbetaling van dividend. De raad van bestuur van het bedrijf heeft echter besloten om voor onbepaalde tijd geen dividend uit te keren.

  4. Zowel fundamentele als technische analyses helpen handelaren om weloverwogen investeringsbeslissingen te nemen. Terwijl fundamentele analyse langetermijninzichten in het bedrijf biedt, wordt technische analyse meestal gebruikt voor investeringsbeslissingen op korte termijn.

  5. Je kunt de stop loss functie gebruiken, die je helpt je verlies te beperken door je posities automatisch te sluiten als een koers een bepaalde limiet overschrijdt.

  6. Het hangt allemaal af van de broker die je gebruikt om Renault aandelen te kopen. Simpele brokers staan erom bekend minder in rekening te brengen dan full-service brokers. Je moet echter de kostenstructuur van de broker controleren voordat je je aanmeldt.